انواع استراتژی تبلیغات

انواع استراتژی تبلیغات

انواع استراتژی تبلیغات

انواع استراتژی تبلیغات، استراتژی‌های تبلیغات یکی دوتا نیست؛ بسته به اهدافی که در سر دارید، انواع مختلفی از آن‌ها وجود دارد که ما در اینجا ۵ مورد از پرکاربردترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

۱. مقایسه‌ای

سازوکار استراتژی مقایسه‌ای از اسمش معلوم است؛ استراتژی بر پایهٔ مقایسه دو برند، محصول یا خدمات چیده می‌شود.

این استراتژی با مقایسه یک برند با رقیبش، ویژگی‌ها و مزایای آن را متمایز و تقویت و ارزش‌های یکی از آن‌ها را برجسته‌ می‌کند.

برگردیم به داستان سامسونگ و اپل! سامسونگ از همین استراتژی برای شکست رقیب خود و گرفتن سهم بازار استفاده کرد. آن‌ها در تبلیغات خود، خیلی روشن و واضح ویژگی‌های گلکسی S3 و آیفون ۵ را با هم مقایسه کردند.

این استراتژی با چاپ تبلیغ زیر در روزنامه‌ها شروع شد. همان طور که می‌بینید آن‌ها لیستی از ویژگی‌های متمایز خودشان را کنار ویژگی‌های آیفون ۵ گذاشتند. (برای دیدن تبلیغ در سایز بزرگتر، روی تصویر کلیک کنید)

بد نیست بدانید هنوز هم سامسونگ دست از سر اپل برنداشته است و همان استراتژی را برای مقابله با رقیب خود دنبال می‌کند.

۲. احساسی

با احساسات مخاطب بازی کنید!

یکی دیگر از انواع استراتژی تبلیغات، استراتژی احساسی است که در آن روی احساسات مخاطب (مثل غم، شادی، عصبانیت، ترس و..) دست می‌گذارید.

تجربه ثابت کرده تبلیغات احساسی، چون یک واکنش عاطفی را در پی دارد، خیلی راحت‌تر از روش‌های منطقی می‌تواند بر رفتار و تصمیمات خرید مشتری تاثیر بگذارد.

مثلاً اگر در تبلیغ یک بنیاد خیریه، به شما بگویند که کودکان فلان منطقه سرپناهی ندارند و می‌توانید به آن‌ها کمک مالی کنید و از تصویر همان کودکان در محتوای خود استفاده کنند (یا منطقه را با ویدئو نشان دهند)، بی‌بروبرگرد به کال‌تواکشن آن‌ها واکنش نشان می‌دهید.

 

                                                                                                                                                                            ادامه مطلب…

گون آی
گون آی

گون آی

کانون تبلیغاتی

دریافت مشاوره رایگان
ارسال پیام