۶ نمونه استراتژی تبلیغات کسب‌وکارهای بزرگ

۶ نمونه استراتژی تبلیغات کسب‌وکارهای بزرگ

۶ نمونه استراتژی تبلیغات کسب‌وکارهای بزرگ

۶ نمونه استراتژی تبلیغات کسب‌وکارهای بزرگ، در این بخش، چند نمونه از انواع استراتژی‌ تبلیغات موفق معروف‌ترین برندهای ایرانی و خارجی را با هم بررسی می‌کنیم تا از تجربهٔ آن‌ها در طراحی استراتژی خود استفاده کنید:

۱. کوکاکولا، ترکیب تمام کانال‌ها!

اگر از ما بپرسید، می‌گوییم کوکاکولا به‌خاطر فرمول سری نوشابه‌های خود معروف نشده است. این استراتژی‌های خلاقانه و تبلیغات به‌یادماندنی کوکاست که بیش از یک قرن است نام آن را بر سر زبان‌ها انداخته است!

اولین و مهم‌ترین استراتژی تبلیغاتی کوکا، استراتژی تهاجمی و تبلیغات هم‌زمان در کانال‌های مختلف مثل تلویزیون، اینفلوئنسرها، رسانه‌های اجتماعی و حتی در و دیوار شهر است.

در واقع، کوکاکولا یک خط واحد را برای رسیدن به مخاطب هدفش انتخاب نمی‌کند، بلکه از راه‌های مختلف و با تمام قوا به سراغ مخاطب می‌رود.

این استراتژی هم به انتخاب آن‌ها در سطح پوشش بازار هدف برمی‌گردد که پوشش کامل بازار هدف و نه چند بخش را در دستور کار قرار داده‌اند.

به‌جز این، تبلیغات کوکاکولا همیشه یک حس و حال نوستالژی را برای مخاطب زنده می‌کند و با درگیرکردن احساسات و یادآوری خاطرات خوشی که مشتری‌ها با این برند ساخته‌اند، کمپین‌های موفقی را اجرا می‌کند.

۲. اسپاتیفای، نهایت شخصی‌سازی!

یکی از مهم‌ترین دلایل و جرقه‌های رشد اسپاتیفای، استراتژی تبلیغات آن‌ها است.

راز اصلی کمپین‌های تبلیغاتی موفق اسپاتیفای، شخصی‌سازی و هدف‌گیری دقیق‌تر کاربران با استفاده از تبلیغات و تکنیک‌های داده‌محور است.

مثلاً در سال‌های اخیر، Spotify Wrapped به آن‌ها کمک کرده است که هر سال برای چند هفته نقل مجالس و شبکه‌های اجتماعی شوند.

 

                                                                                                                                                                            ادامه مطلب…

گون آی
گون آی

گون آی

کانون تبلیغاتی

دریافت مشاوره رایگان
ارسال پیام