۶ نمونه استراتژی تبلیغات کسب‌وکارهای بزرگ

۶ نمونه استراتژی تبلیغات کسب‌وکارهای بزرگ

۵. بانی مد، تخفیف و تخفیف!

۶ نمونه استراتژی تبلیغات کسب‌وکارهای بزرگ، پایه و اساس استراتژی‌های تبلیغات بانی مد بر تخفیف بنا شده است. شرط دریافت تخفیف در بانی مد اغلب اوقات از سر گذراندن یک بازی یا مسابقه است؛ بازی کن و تخفیف بگیر!

این برند مدل‌های تخفیفی متنوعی را در تبلیغات خود اجرا کرده است؛ از تحفیف‌های ثابت و مناسبتی روی محصولات گرفته تا کمپین‌های یکی بخر دوتا ببر، گردونهٔ شانس و بازی‌ها و مسابقات ساده و سرگرم‌کننده.

ترفند زیرکانهٔ بانی مد اینجاست که با راه‌انداختن یک چالش و مسابقه برای تخفیف‌گرفتن، هم مشتریان فعلی را سرگرم و به تکرار خرید مجاب می‌کند، هم مشتریان جدید بیشتری جذب می‌کند.

چون سازوکار اغلب مسابقات بانی مد، این‌طور است که با دعوت از دوستان خود شانس بیشتری برای دریافت تخفیف دارید!

بنابراین بانی مد با این استراتژی تبلیغاتی، هم مشتریان فعلی خود را حفظ می‌کند، هم دوستان و آشنایان آن‌ها را به مشتری خود تبدیل می‌کند.

۶. ازکی، یادآوری اهمیت بیمه

۶ نمونه استراتژی تبلیغات کسب‌وکارهای بزرگ، «ازکی شرکت بیمه نیست. با ازکی به‌شکل آنلاین بیمه‌های مختلف را باهم مقایسه کنید و با خیال راحت بیمه بخرید!»

همین شعار معروف، پِی استراتژی تبلیغات ازکی را شکل می‌دهد.

برنامهٔ ازکی برای تبلیغات این بود که نشان دهد زندگی آدم‌ها، با داشتن بیمه و مهم‌تر از آن خرید آنلاین بیمه، چقدر راحت‌تر است.

این برند در جهت همین استراتژی، ۴ نوع کمپین تبلیغاتی موفق را تا حالا اجرا کرده است:

در فاز اول، ازکی بیشتر از هر چیزی بر آگاهی از برند و مطرح‌شدن به‌عنوان سایتی مرجع برای مقایسه و خرید بیمه تاکید داشت؛ این بود که کمپین «از کی بخریم؟» را استارت زد و تبلیغات گسترده‌ای را در تلویزیون پوشش داد:

ازکی برای اینکه شعار برند را در تبلیغات خود برجسته کند، به تبلیغات تلویزیونی بسنده نکرد و در فاز دوم، با بیلبوردهای معروف و خلاقانهٔ «سینا یا سامان»، «دانا یا معلم» و… در سطح شهر، هدف اصلی ازکی را (یعنی مقایسه بیمه‌ها) یادآوری کرد.

وسط جاده، ته دریا، در دل کویر یا بالای ابرها؛ فرقی نمی‌کند! با ازکی هر لحظه و هرجا بیمه بخرید. این فاز سوم کمپین‌های تبلیغاتی ازکی بود که باز هم به جذاب‌ترین شکل ممکن، ماهیت اصلی آن را به تصویر کشید.

در آخر هم استراتژی تبلیغات ازکی بر لزوم و اهمیت بیمه و بهبود کیفیت زندگی آدم‌ها تاکید داشت.

این برند در کمپین «این فقط ماشینم نیست، پای سفرمه (رفیقمه، همکارمه، سرمایمه)» به شکل خلاقانه‌ای اهمیت بیمهٔ خودرو را به مخاطب گوشزد کرد و نشان داد که با ازکی می‌توانند قیمت‌ها را مقایسه و بهترین بیمه را برای ماشین‌شان انتخاب کنند.

 

مطلب قبلی

گون آی
گون آی

گون آی

کانون تبلیغاتی

دریافت مشاوره رایگان
ارسال پیام